Srpen 2013

Sektor 9

27. srpna 2013 v 22:28

(Mapa Sektoru 9 -ako aj všetky obrázky v článkoch- je prácou našej grafičky a nehrala sa s ňou len 5 minút, takže nikde okrem tejto stránky ju nechceme vidieť inak trháme hlavy!)


Sektor 9 je jedným zo 17 miest chránených štítom z najmodernejšej technológie 24. stroročia.

Nachádza sa na území terajšieho Bieloruska.

Tento, obyvateľmi nazývaný "klobúk" mesta, je odolný nie len voči slnečému žiareniu, ale aj prieniku kohokoľvek alebo čohokoľvek cez neho. Je to, ako keby ste narazili do neviditeľnej steny. Východ z mesta je možný jedine podzemnými chodbami alebo vypnutím štítu. Ten sa dá vypnúť len z Hlavného sídla, no je to veľmi nebezpečné a preto zakázané.
Pod mestom sa nachádzajú tajné laboratóriá a výskumné centrá.

K nim a von z mesta vedú, už zmienené podzemné chodby. Avšak pohyb v nich je dosť zložitý, najmä v chodbách vedúcich mimo mesto. Síce sa na vzdelanie dakedy kládol dôraz, v tomto meste už dlho nie. Ľudia stavali tunely chaoticky, niektoré z nich sú i zavalené a v podzemí sa môže objaviť hocikedy nejaký jedovatý plyn, ktorý unikol z niektorého z laboratórií. Jedine chodby vedúce do laboratórií presne pod stredom mesta sú postavené s ohľadom na najväčšiu bezpečnosť a komfort.

V strede Sektoru 9 sa nachádza Centrum. V minulosti veľmi rušné miesto, no dnes je väčšia časť týchto dvoch vysokých veží, zničená. Nachádzali sa tam obchody a v podzemných častiach sklady zbraní a najnovších technológií.

Z centra k obytnej štvrti vedie vynovený most cez rieku, ktorú obyvateľia často nazývajú Naia, podľa rímskych vodných nýmf Najád. Voda nie je tak čistá, aby bola pitná, avšak mimo mesto, pri prameni v horách ano.
Podzemné vody sa za dobu, kým bolo mesto neobývané, úplne znečistili.

No a na záver.
Hovorí sa, ako si ustelieme, tak si aj ľahneme. No a ľudstvo sa postaralo o to, že takmer vyhinulo. Aspoň si z toho berte ponaučenie: s matkou prírodou sa nezahráva.

Život v Sektore 9 nie je ani náhodou prechádza ružovým sadom. Tu sa aj napriek vyspelej dobe a moderným vynálezom bojuje o život.

O RPG

26. srpna 2013 v 12:24
Či už sa stretávate prvý krát s pojom textové RPG (Role-playing Game, čo v preklade znamená hra na hrdinov), alebo už s ich hraním máte skúsenosti, objasníme vám v tomto článku pár vecí.

V prvom rade, čo je to vlastne textové RPG?
Jedná sa o typ spoločenskej hry formou písania. Rozvíjate si tak nie len fantáziu a slovnú zásobu, ale aj sa zabavíte.
Vytvoríte si vlastnú vymyslenú postavu a prevtelíte sa do nej. Píšete príspevky do tzv. "herných kníh," ktoré znázorňujú miesta. Týmto spôsobom sa môžte rozprávať s ostatnými hráčmi a zažívať dobrodružstvá mimo realitu. Pretože toto v reálnom svete nezažijete.

Ako správne hrať?

• Príspevky sa píšu do hviezdičiek *
- Čo vaša postava robí, ako sa cíti, čo si myslí, sa píše medzi ne a čo ide mimo, je to, čo hovorí.
• V tretej osobe jednotného čísla, v budúcom čase (sadne si, obzrie sa..)
• Do príspevkov nepíšte meno svojej postavy (napr. Anna sa postaví z lavičky a ide preč.)
• Opisujte, ako sa vaša postava cíti, či je nahnevaná, či jej je zima, rovnako ako aj oblečenie, príp. doplnky, ktoré má na sebe.
Príklad správneho príspevku /postu:

*Prechádza mestom, ktoré je už o tomto čase celkom prázdne. Okolo zbytky zrútených budov, trosiek a spomienok na život, ktorý tu bol predtým. Keď ešte bolo všetko v poriadku. Keby to všetko išlo vrátiť. Ale nejde. Sadne si na betónový blok pred ňou a hlavu si dá medzi dlane. Spod čierneho svetra z odolného materiálu, vďaka ktorému jej vôbec nie je zima, vytŕča nudne šedé neoprénového tričko. Na nohách má ťažké hnedé boty. Brodiť sa týmito troskami v šlapkách by asi nebol najlepší nápad. Čierne vlasy má zopnuté v zložitom drdole na hlave.* Mala by som sa vrátiť domov, *povie si sama pre seba. Teda ak sa to domovom dá vôbec nazvať, pomyslí si smutne. Z rodiny, ktorá jej umrela, jej ostal len starší brat, ktorý sa o ňu stará. Po pár minútach nemého zízania na tú spúšť pred sebou sa zdvihne, opráši si dlhé čierne nohavice a vyberie sa smerom k obytnej štvrti.*

Keď spravíte chybu v príspevku, môžte ju opraviť pod neho, do dvoch lomítok ( // )
Tento znak sa taktiež používa, keď chcete spoluhráčovi niečo dôležité zdeliť. Dlhé vykecávania si však nechajte mimo RPG, najlepšie do chatu, ktorý slúži na to.

Rozprávač

Neexistujúca osoba, ktorá je tu pre to, aby hráčom spestrila hru a niekedy im aj dobre zavarila. Za rozprávača hrajú len adminmi poverené osoby. Ak zistíme, že si naňho niekto hrá, riskuje tak vylúčenie z RPG.

Rozprávača musíte poslúchať na slovo a spraviť to, čo od vašej postavy žiada.
Dobre známy príklad:
Vaša postava zakopne o kameň, ktorý si nevšimla a spadne na zem.
Čo spravíte vy? Nenapíšete, že to ustála, ale že spadne. Pretože čo rozprávač napíše, to sa stane. Kapišto? (:

Nakoniec si ešte prejdeme

najčastejšie chyby v RPG:

Smajlíci
V hre ich nechceme vidieť! Do príspevkov sa emotikony jednoducho nepíšu. Vyjadrite náladu vašej postavy, od toho predsa textové RPG sú.

God-moding
Vždy hrajte len a len za svoju postavu, nikdy nie za druhého. Čakajte na reakciu spoluhráča a nepíšte, čo spraví jeho postava. To nie je vaša starosť.

Mary Sue
Ja som najdokonalejšia na svete a všetci ma milujú. Som bezchybná, tak sa mi klaňajte.. Prosím, len toto nie. Nehrajte sa na dokonalú, pretože každý má svoje chyby. No tiež dajte pozor na to, aby vaša postava nebola najväčšie chúďatko, to tiež nie je nejaká výhra, nikdy na to nikto nebol až tak zle.

Gary Sue
To isté v mužškom podaní. To, že máte svaly a silu ako nikto, zachraňujete denne ľudí a volajú vás superhrdina, nikoho nezaujíma. A tiež nikoho nezaujíma, ako vás v detstve týrali a ako ste nikdy nikoho nemali, teraz ste tu a možno človek, ktorý stojí pred vami o vás záujem má, tak prečo ho týmto zaťažovať.
Nevravíme, že sa máte snažiť byť takí, ako ostatní. Práveže buďte iní, ani nie týmto spôsobom.

Metagaming
Vaša postava nevie všetko, čo viete vy. Vy si môžte prečítať niekoho profil a hneď o ňom viete všetko, ale postava nie, kým dotyčného nespozná.

Odchádzajte z miestností! Nemôžte byť na viacerých miestach naraz.
Keď už musíte ísť od počítača, nechajte rozohratú hru a pokračujte na druhý deň. No nehrajte niekde príliš dlho. Veď si môžte so spoluhráčom zahrať aj inokedy. ;)

História

24. srpna 2013 v 20:09
Píše sa rok 2395
Ľudstvo sa za ten čas stihlo takmer vyhubiť. Technika síce dopredu šla, no upadalo životné prostredie. A to sa takmer stalo záhubou celého sveta.
Len tak-tak prišiel niekto s nápadom ohradiť niekoľko miest ochrannými štítmi, aby sa dnu nedostali ničivé slnečné lúče. Mestá boli síce inovatívne, fungovali na najvyššej úrovni, no zároveň boli šetrné k životnému prostrediu.
Vy sa nachádzate v jednom z nich, no s ostatnými ste stratili kontakt. Pôvodne ich bolo 17, no dnes ich môže byť omnoho viac. Okolie toto mesto už dávno považuje za mŕtve. Veď kto by si myslel, že po sto rokoch vstane z popola?

No pekne od začiatku, skôr ako mesto z popola začalo vstávať muselo upadnúť. Mesto nerešpektovalo zákony vystavené ostatnými a naďalej žilo podľa svojich starých pravidiel. Nikto na životné prostredie nepomyslel. Nakoniec na to aj tak doplatili, ozónová vrstva sa stalo tenšou, preniklo slnečné žiarenie a začalo mať silnejší vplyv na počasie a okolie, tým pádom z ničoho nič uprostred dňa vznikali požiare, ktoré zničili takmer celé mesto, budovy padali ako kocky domina, nič nezostalo pokope. UV žiarenie, ktoré prenikalo stále vo väčšom množstve spôsobilo mutácie vírusov, až sa našiel jeden, ktorý toto mesto dostal. Vedci si s ním nevedeli poradiť, ostatné mestá nechceli vyslať pomoc, kým nevedeli ako sa vírus šíri. Lenže to netušil nikto, vzduchom, alebo inak? Okrem toho, že mesto bolo úplne v troskách, obyvatelia boli v panike, mnohí umierali.
Vedci sa snažili nejako ničivým požiarom zabrániť, vďaka skvelým technológiám sa im podarilo okolo mesta zapnúť ochranný štít, ktorý bránil priamym slnečným lúčom, aby prenikali do mesta.
Bolo to aj tak jedno, tá hŕstka ľudí, čo sa nenakazila vírusom či nebola pochovaná zaživa pod troskami z vysokých budov, okamžite začala utekať, vypli štít chrániaci celé mesto a dostali sa von. To však netušili, že ich tam nečakajú o nič lepšie časy.

Technológia však medzitým o dosť pokročila. Vedci vyvinuli nové prototypy kyborgov, odolným voči všetkému, čo normálnych ľudí ohrozuje. Vírusom, žiareniu. Myslenie lepšie než ľudia. Týchto robotov bolo stále viac a viac, usadili sa v mestách a začali bdovať, čo zaniklo.
Ľudia po sto rokoch žili v ničom, zomierali buď kvôli podmienkam mimo ohradených miest alebo sa stali zvedmi, ktorí sa nakazili v mestách a padli kvôli vírusu, čo stále pretrvával. Po dlhej dobe sa však vrátili živí špehovia, čo znamená, že sa vracajú do mesta. Vykopali podzemné chodby, v ktorých dokázali dlhú dobu prežiť a tie viedli až do niekoľkých ohradených miest, ktoré sú stovky kilometrov od seba vzdialené. Dostali sa do jedného z miest, v ktorom sa teraz nachádzate vy.

Lenže po sto rokoch, si na mesto nárokuje nejedna strana. Jeho pôvodní obyvatelia - ľudia, ktorí sa tiež v mnohom nezhodli a majú iné predstavy o budúcnosti tohto mesta, a umelá inteligencia - kyborgovia, ktorí nechcú dovoliť, aby sa do mesta znova dostali ničivé podmienky. Každá strana si nárokuje mesto celé, ľudia chcú svoju pôvodnú domovinu a roboti si vybudovať vlastné impérium. Zároveň si neveria, nechcú spolupracovať. Čo znamená, že vyhrať môže len jeden, kto to však bude? Kto ovládne mesto a zaslúži sa o jeho vstanie z popola?

Vítame vás v Sektore 9


Reálie

23. srpna 2013 v 22:02 | Admin team

Všeobecné pravidlá RPG City of Ash

Informácie o

RPG

Meste

Robotoch a kyborgoch

História, "koniec sveta"



Základné informácie

Spustenie stránky: 9.9. 2013
~~~
Hlavná idea RPG: Život v zničenom meste budúcnosti, výstavba "nového života", skúmanie nových možností
~~~
Hra nie je vhodná pre osoby mladšie ako 15 rokov.
~~~
Táto stránka nie je vytvorená za účelom peňažného zisku.